
က်ဳပ္မာနၾကီးသည္၊ လူသားသည္ ဘ၀မွာ ဘယ္ေသာအခါမွ ဘယ္ကိစၥအတြက္ကုိေသာ္မွ မာနမၾကီးသင့္ဘူးလားဟုဆုိလွ်င္ မည္သုိ႔ အေျဖထုတ္သင့္သနည္း။
မာနဟူသည္ ေနရာတုိင္းတြင္ ဆုပ္ကုိင္ထားသင့္ေသာ အရာမဟုတ္ေခ်။ အေၾကာင္းမွာ မာနဟူသည္ ရလဒ္ေကာင္းကုိ မေပးႏုိင္ေသာေၾကာင့္ဟု မွတ္ရာ၏။
သုိ႔ေသာ္ မိမိကုိယ္က်င့္သီလ၊ စာရိတၱမ႑ိဳင္မ်ား အတြက္၊ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာႏွင့္ ႏုိင္ငံအတြက္ေတာ့ ထုိက္သင့္ေသာ မာန၇ွိရမည္ဟုလည္း ယူဆၾကျပန္သည္။
သူေတာ္စင္အဆင့္မေ၇ာက္ေသးေသာ လူသားအၾကမ္းထည္တစ္ခုသည္ မာနႏွင့္ကင္း၍ ရပ္တည္ႏုိင္မႈ အမွန္တကယ္ေကာ ရွိပါ့မလားဟု ေတြးေတာဖြယ္လည္းျဖစ္၏။ အေျဖမွာ မရႏုိင္ ၊ မျဖစ္ႏုိင္ဟု ဆုိရမည္။
မိမိအရည္အခ်င္းႏွင့္ မထုိက္တန္ေသာ အခြင့္အေ၇းအတြက္ ကိုယ့္က်င့္စာရိတၱ မာနခ်တာ..မာနမ၇ွိတာ မျဖစ္သင့္ေပ။ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ အမ်ားကုိ ခုတုံးလုပ္ဖုိ႔ ကုိယ့္မွာ မာနမ၇ွိသည့္အသြင္ ဟန္ေဆာင္ ေကာက္က်စ္ျခင္းကား မေကာင္းလွ၊ မသင့္ေတာ္ေခ်။
မဟုတ္တာ မၾကံဖုိ႔၊ မေျပာဖုိ႔၊ မလုပ္ဖုိ႔၊ ဟုတ္မွန္တာေျပာဆုိ ၇ပ္တည္ဖုိ႔ မာနသတၱိေမြးရမည္။ မာနကုိ တန္ဖုိးျဖင့္ သုံးသပ္ေစ့ငုမိသည့္သေဘာကုိဆုိလုိသည္။
ကၽြန္စိတ္ေပါက္ေသာ အခါ ကို္ယ္က်င့္မာနမ်ားေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ သခင္စိတ္ေပါက္ကာ သခင္မာနထားသင့္သည္။ သုိ႔ေေသာ္ အ၇ပ္ထဲက နားလည္သည့္ တစ္ေလာကလုံး လူမထင္တဲ့ မာနမ်ိဳးေတာ့ လုံး၀ မထားသင့္ေပ။
သုိ႔ဆုိလွ်င္ မာနကုိ မည္သုိ႔နားလည္ႏိုင္မည္နည္။ မာနမွာဖြင့္ဆုိခ်က္ မ်ားစြာရွိပါသလား။ မာနကုိ သ၇ုပ္ကြဲဖုိ႔ေတာ့လုိမည္။ အရာရာသည္ ဖြင့္ဆုိခ်က္အရ သရုပ္သကန္မ်ားလည္း ကြဲျပားသြားျပီေလာ့ဟုလည္း စဥ္းစားဖြယ္။ မည္သို႔ဆုိေစ...
မာနသည္
၁။ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးတြယ္တာျခင္း၊
၂။ ခ်ိန္ျခင္း၊တုိင္းတာတတ္ျခင္း၊
၃။ သာလြန္ထက္ျမက္သည္ဟုထင္မွတ္ယူဆတတ္သည့္သေဘာ၇ွိျခင္း အားျဖင့္ မာနသေဘာကုိ သုံးမ်ိဳး နားလည္ႏုိင္သည္။
အဘိဓမၼာအရ သူက သုံးမ်ိဳးကြဲျပားသည္။
၁။ ဟီနမာန = ပစၥည္း၊ ဥစၥာ၊ ပညာ၊ ရာထူးစသည္အားျဖင့္ သူမ်ားထက္နိမ့္က်ေတာ့ေကာ ဘာျဖစ္လဲ၊ ကုိယ့္ထမင္းကုိယ္စားတာ၊ သူမ်ား ဘာဂရုစုိက္၇မွလဲဟု မွတ္ထင္ယူဆျခင္းမ်ိဳး။ (သိမ္ငယ္စိတ္ျဖင့္ ျပန္ပက္ျခင္း)
၂။ သဒိသမာန = ပစၥည္း၊ ဥစၥာ၊ ပညာ၊ ရာထူးစသည္အားျဖင့္ သူနဲ႔ကုိယ္နဲ႔ အတူတူပဲ။ ဘာကြာလုိ႔ ဂ၇ုစုိက္ရမွာတုန္းစသည္အားျဖင့္ ဂုဏ္ျပိဳင္ယူဆျခင္းမ်ိဳး။ (ျပိဳင္ဆုိင္မႈျဖင့္ ခ်ိန္ထုိး ဂုဏ္ယူျခင္း)
၃။ ေသယ်မာန = ပစၥည္း၊ ဥစၥာ၊ ပညာ၊ ရာထူးစသည္အားျဖင့္ သူမ်ားထက္ အကုန္သာတယ္၊ ျမင့္တယ္၊ျမတ္တယ္လုိ႔ ထင္ျမင္ယူဆျခင္းမ်ိဳး။ (ဘ၀င္ေလဟပ္ျခင္း) (ဘ၀င္ျမင့္ျခင္း)
စိတ္ပညာသေဘာအရ
Inferiority Complex ေခၚ ဟီနမာနသည္ သိမ္ငယ္စိတ္တစ္မ်ိဳးပင္၊ သူသည္ သိမ္ငယ္စိတ္ကုိျဖစ္ေပၚေစတတ္သျဖင့္ မေကာင္းေပ။ ဘ၀တက္လမ္းမ်ား ပိတ္သည္။ ယုတ္ညံ့သည္။
Comparison Complex ေခၚ သဒိသမနာသည္ ႏိႈင္းယွဥ္မႈ၊ ျပိဳင္ဆုိင္မႈသေဘာမ်ားကုိ ျဖစ္ေစသျဖင့္ အျပဳသေဘာမဆန္လွေခ်။ ဆုိက်ိဳးျဖစ္ေစသည္။ ထိုႏႈိင္းယွဥ္မႈေၾကာင့္ သိမ္ငယ္စိတ္သာမဟုတ္ ဘ၀င္ျမင့္စိတ္ကုိလည္း ျဖစ္ေပၚေစတတ္သည္။
Superiority Complex ေခၚ ေသယ်မာနသည္ ဘ၀င္ျမင့္စိတ္ကုိ ေမြးဖြားေပးတတ္သည္။ သူမ်ားကုိ အထင္ေသးတတ္သည္။
ထုိတ၇ားမ်ားသည္ ေလာဘကုိ အေျခတည္၍ ေမြးဖြားရွင္သန္ေနၾကသည္ဟု နားလည္ႏုိင္သည္။
သည္တ၇ားမ်ား မျဖစ္ေအာင္ ေနလုိလွ်င္ ေယာနိေသာမနသိကာရေခၚ ၾကိဳးေၾကာင္းဆီေလွ်ာ္ေအာင္ မွန္မွန္ကန္ကန္ အခါအားေလွ်ာ္စြာ ႏွလုံးသြင္းျခင္း၊ စိတ္ထားျခင္းျဖင့္ ေနသင့္သည္။ ေနမွသာ အကုသုိလ္ကင္းမည္။
ဤမာနတရားမ်ားသည္ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ၊ လူ႕တန္ဖုိးမ်ားကုိ ႏွလုံးသြင္းလြဲမွားစြာ အတၱ ေပတံျဖင့္တုိင္းသျဖင့္ မေကာင္းလွေခ်။ သရုပ္ပ်က္လွသည္။
ကုသိုလ္မာနဟု မ၇ွိေသာ္လည္း ကိုယ့္က်င့္စာရိတၱကုိ ခ်မနင္းမိဖုိ႔ ၊ တန္ဖုိးထားဖုိ႔ ကုိယ္ပုိင္ဟန္မာနလုိအပ္သည္ဟုဆုိလွ်င္ အျငင္းပြားဖြယ္ျဖစ္မည္ေလာ့၊
ဇာတိ၊ ပုည၊ ဂုဏ္မနာဟူဆုိၾကသည္မဟုတ္ေလာ့။
က်ဳပ္ေတာ့ က်ဳပ္ကုိယ္က်င့္သိကၡာ အေရာင္းဆုိး မစြန္းထင္းဖုိ႔ မာနရွိေနမည္။ အလကားရ အလကားယူ၊ အလကားလူ မျဖစ္ေအာင္ မာနထားရမည္။ သုိ႔ေသာ္ မလုိလားအပ္ေသာ အထက္ေဖာ္ျပပါ အကုိသိုလ္မာနသုံးမ်ိဳးေတာ့ မရွိေအာင္ ၾကိဳးစားေနမည္။ ကုိယ့္က်င့္တရားမ႑ိဳင္ကုိ ခုိင္ေအာင္လုပ္တာ မာနမဟုတ္ဘူး၊ သီလဟုလည္း ဆုိရာ၏။ သီလမက်ိဳးေအာင္ သတိျဖင့္လည္း ထိန္းရာ၏။ သမာဓိ၊ ပညာျဖင့္လည္း အနားကြပ္၍ သန္႔ရွင္စြာ အလွဆင္ရာ၏။
မည္သုိ႔ဆုိေစ ေလာကစကား ေလာကေ၀ါဟာရအရ က်ဳပ္မၾကာခဏ မာနၾကီးေနမိသည္။ ။ က်ဳပ္ရဲ႕ ေပ့ါေပ့ါပ်က္ပ်က္ မာနသရုပ္သကန္ကုိ ခဏကြာရွင္းလွ်က္၊ မာနကုိ ခဏေလးျဖစ္ျဖစ္ခ၀ါခ်၍ ေနႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားခ်င္မိသည္။ ။
0 comments:
Post a Comment