သင့္ကုိ ေမးစမ္း ပါရေစဦး--- ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ သေဘာတရားမ်ားႏွင့္အတူ လူျဖစ္လာၾကတာလား ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရင့္က်က္လာတဲ့အခ်ိန္က်မွ အဲဒီတရားေတြကုိ ဖြံ႔ျဖိဳးတုိးတက္လာေအာင္ လုိက္လုပ္ၾကတာလား---ဆုိတာေတြကုိေလ။
သင့္ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္ သင့္မွာ ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္ျပီး အျပဳသေဘာမေဆာင္တဲ့အျမင္မ်ိဳးရွိေနတယ္ ဆုိရင္ သင့္သေဘာထားကုိ သင္ေျပာင္းလဲႏုိင္စြမ္းရွိပါ့မလား။ ပုံစံခြက္ထဲထည့္ခံရတဲ့ ႏွစ္ေတြမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္ုတုိ႔ရဲ့ သေဘာထားမ်ားဟာ ပုံသြင္းခံလုိက္ရျပန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ကုိင္းညႊတ္တတ္တဲ့ ပင္ကုိစိတ္ သေဘာထားေတြနဲ႔ ေမြးဖြားလာၾကသူေတြျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ့ စိတ္ပုံစံေလးေတြကုိ ၾကီးၾကီးမားမား အဆုံးအျဖတ္ေပးတဲ့ အခ်က္သုံးခ်က္ရွိတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ စိတ္သေဘာထားဆုိင္ရာ အီးသုံးလုံးပဲေပ့ါ။
၁။ ပတ္၀န္းက်င္ (Environment)
၂။ အေတြ႔အၾကဳံ (experience)
၃။ ပညာေရး (education)
ဒီအခ်က္သုံးခ်က္ရဲ့ တစ္ခုခ်င္းစီကုိ သီးျခား ခ်င့္တြက္ၾကည့္ၾကရေအာင္လား။
၁။ ပတ္၀န္းက်င္
ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေအာက္ေဖာ္ျပပါအခ်က္မ်ားပါ၀င္တယ္။
၁။ အိမ္မွာ--- အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ သုိ႔မဟုတ္ အပ်က္သေဘာေဆာင္တ့ဲ လႊမ္းမုိးမႈမ်ား၊
၂။ ေက်ာင္းမွာ--- သက္တူရြယ္တူမ်ားရဲ့ ဖိအား၊
၃။ အလုပ္ခြင္မွာ---အားေပးသမႈျပဳတဲ့ သုိ႔မဟုတ္ အလြန္အမင္းေ၀ဖန္မႈျပဳတဲ့ ၾကီးၾကပ္သူ၊
၄။ သတင္းမီဒီယာ---တီဗြီ သတင္းစာမ်ား၊ မဂၢဇင္းမ်ား၊ ေရဒီယုိ၊ ရုပ္ရွင္မ်ား၊
၅။ ယဥ္ေက်းမႈေနာက္ခံ၊
၆။ ဘာသာေရးေနာက္ခံ၊
၇။ ရုိးရာဓေလ့မ်ားႏွင့္ယုံၾကည္မႈမ်ား၊
၈။ လူမႈေရး၀န္းက်င္၊
၉။ ႏုိင္ငံေရး ပတ္၀န္းက်င္၊
ဒီပတ္၀န္းက်င္းအားလုံးဟာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုကုိ ဖန္တီးလုိက္တယ္။ ေနရာတုိင္းမွာေပ့ါ---အိမ္မွာ၊ အဖြဲ႔အစည္းမွာ သုိ႔မဟုတ္ ႏုိင္ငံတစ္ခုမွာ---ယဥ္ေက်းမႈဆုိတာရွိတယ္။ သာဓကအားျဖင့္---သင္ဟာ စတုိးဆုိင္တစ္ဆုိင္ကုိေရာက္သြားတယ္ဆုိပါေတာ့၊ အဲဒီမွာ မန္ေနဂ်ာေတြမွာေ၇ာ အေရာင္းစာေရးမ်ားမွာပါ ယဥ္းေက်းပ်ဴငွါျခင္း၊ ကူညီေပးတတ္ျခင္း၊ ရင္ႏွီးခင္မင္ျခင္းႏွင့္ေဖာ္ေရႊျခင္းတုိ႔ရွိေနတာေတြကုိ သင္ေတြ႔ရတယ္။ သုိ႔ေသာ္ အျခားဆုိင္တစ္ဆုိင္မွာေတာ့ ရုိင္းပ်ျပီး ယဥ္ေက်းပ်ဴငွါမႈမရွိတဲ့ ၀န္ထမ္းမ်ားကုိ သင္ေတြ႔ႏုိင္တယ္။ သင္သြားလည္တဲ့ အိမ္တစ္အိမ္မွာ မိဘေတြေရာသားသမီးေတြပါ အျပဳအမူေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းရွိၾကတာ ျပီးေတာ့ ညွာတာေထာက္ထားတတ္ၾကတာေတြကုိေတြ႔ရမယ္။ သင္သြားလည္တဲ့ အျခားတစ္အိမ္မွာေတာ့ တစ္အိမ္သားလုံးဟာ တက်က္က်က္နဲ႔သဲၾကီးမဲၾကီး ရန္ျဖစ္ေနၾကတာကုိ ေတြ႔ရႏုိင္တယ္ေလ။ အစုိးရနဲ႔ႏုိင္ငံေ၇း၀န္းက်င္းေတြ ရုိးသားမႈရွိတဲ့ ႏုိင္ငံမ်ားမွာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ သင္ဟာ လူေတြရဲ့ ၇ုိးသားမႈ၊ ဥပေဒကုိလုိက္နာတတ္မႈနဲ႔ ၇ုိင္းပင္ကူညီတတ္မႈတုိ႔ကုိေတြ႔ရမယ္။ ဒီသေဘာရဲ့ ေျပာင္းျပန္ယူခ်က္လည္း မွန္ပါတယ္။ အက်င့္ပ်က္ျခစားေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာေတာ့ ရုိးသားတဲ့သူအတြက္ အခက္အခဲမ်ားလွပါတယ္။ ရုိးသားတဲ့၀န္းက်င္မွာလည္း အက်င့္စာရိတၱျခစားေနတဲ့သူတြက္ အခက္အခဲမ်ားတယ္ေလ။ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ မျဖစ္စေလာက္အစြမ္းျပ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ ဆက္ႏုိင္သူရဲ့ပမာဏရလဒ္ဟာ တုိးတက္လာတတ္တယ္။ အပ်က္သေဘာေဆာင္ေနတဲ့ ၀တ္က်င္းမွာေတာ့ အစြမး္ေကင္းေကာင္းျပႏုိင္ေသာ သဘင္သည္ရဲ့ ရလဒ္ဟာ ယုတ္ေလွ်ာ့သြားရတတ္ပါတယ္။
ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ယဥ္ေက်းမႈဟာ အျမဲတမ္းလုိလုိ အေပၚကေန ေအာက္ကုိသာက်က် သြားတာ၊ ေအာက္ကေန အထက္ကုိတက္တက္လာတယ္လုိ႔ ဘယ္ေတာ့မွမရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တု႔ိ ေနာက္တစ္လွမ္း ျပန္ဆုတ္ကာ ၾကည့္ဖုိ႔လုိအပ္တယ္-- ငါတုိ႔ေတြဟာ ငါတုိ႔အတြက္ေရာ ငါတုိ႔၀န္းက်င္မွာ ရွိေနၾကသူေတြအတြက္ပါ ဘယ္လုိပတ္၀န္းက်င္မ်ိဳးေတြကုိ ဖန္တီးေပးျပီးျပီလဲဆုိတာေတြကုိေပ့ါ။ အျပဳသေဘာမေဆာင္တဲ့ပတ္၀န္းက်င္မွာ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့အျပဳအမူမ်ိဳးကုိ ေမွ်ာ္လင့္ဖုိ႔ဆုိတာ ခက္ခဲလွပါတယ္။ အဲလုိ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းမွာ တရားဥပေဒကင္းမဲ့မူေတြဟာ တရားဥပေဒျဖစ္လာမယ္၊ ရုိးသားတဲ့ျပည္သူေတြဟာ လိမ္လည္ေကာက္က်စ္ျပီးစဥ္းလဲတဲ့သူေတြျဖစ္လာၾကမယ္။
သင္ရွင္သန္ေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ဟာ သင့္အေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ထိ အက်ိဳးသက္ေရာက္ႏုိင္စြမ္း ရွိတယ္ဆုိတာရယ္၊ သင္ဖန္တီးလုိက္တဲ့၀န္းက်င္ဟာလည္း သူမ်ားအေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ထိအက်ိဳး သက္ေရာက္နုိင္စြမ္းရွိတယ္ဆုိတာကုိ ခ်င့္တြက္ၾကည့္ဖုိ႔ (တန္ဖုိးျဖတ္ဖုိ႔) အခ်ိန္ယူရမယ္။
၂။ အေတြ႕အၾကဳံ
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ့အျပဳအမူဟာ လူအမ်ိဳးအမ်ိဳးနဲ႔ဆက္ဆံလုိ႔ရလာတဲ့ အေတြ႕အၾကဳံေတြအလုိက္ ေျပာင္းလဲသြားၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ အေတြ႕ အၾကဳံမ်ိဳးရွိရင္ အဲဒီလူအေပၚထားတဲ့ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ့ သေဘာထားဟာလည္း အျပဳသေဘာျဖစ္ႏုိင္ေျခ ပဲမ်ားပါတယ္။ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ မေကာင္းတဲ့အေတြ႔အၾကံဳအၾကဳံေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ သတိေပးေလ့ ရွိတတ္ပါတယ္။ အေတြ႔အၾကဳံေတြ၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘ၀မွာ အကုိးသာဓကျပဳရမည့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္လာေတာ့တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တစ္ေတြဟာ နိဂုံးေကာက္ခ်က္ေတြ ဆြဲၾကျပန္တယ္။ အဲဒါေတြကုိ အနာဂတ္လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားအေနနဲ႔ အသုံးခ်ၾကတယ္။
၃။ ပညာေရး
ပညာေရးဆုိရာတြင္ ပုံစံတက်ဖြဲ႔စည္းျပဌာန္းထားတဲ့ ပညာေရးေရာ၊ ျပဌာန္းမထားတဲ့ ရုိးရုိးသာမန္ ပညာေရးေရာ နွစ္မ်ိဳးလုံးကုိရည္ညႊန္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြထဲမွာပဲ နစ္ျမဳပ္ေနၾကတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဗဟုသုတနဲ႔ ဥာဏ္ပညာေတြကုိလည္း လုိလားငတ္မြတ္ေနတတ္ၾကျပန္တယ္။ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ အသုံးခ်ရင္ေတာ့ ဗဟုသုတဟာ ဥာဏ္ပညာအျဖစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲသြားျပီး၊ ဥာဏ္ပညာ ကေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈအျဖစ္သုိ႔ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ေျပာင္းလဲသြားမယ္။
ပညာရ့ဲ အခန္းက႑ဟာ အဓိကပဓာနျဖစ္တယ္။ ဆရာတစ္ေယာက္သည္ ထာ၀ရ အက်ိဳးသက္ေရာက္ ႏုိင္စြမ္းရွိသည္။ တသိမ့္သိမ့္လႈပ္ခတ္သြားတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကေတာ့ တုိင္းတာလုိ႔မရႏုိင္ပါဘူး။ ပညာေရးုဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တစ္ေတြကုိ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းတတ္ရုံ သက္သက္သာမကဘဲ ရွင္သန္ ေနထုိင္တတ္တဲ့ နည္းလမ္းကုိပါ သင္ေပးလုိက္သင့္တာေပ့ါ။ ။
Shiv Khera ရဲ့
Factors That Determine Your Attitude ကုိ ဘာသာျပန္ဆုိထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
0 comments:
Post a Comment